Selamat Datang :)

Saya selaku tuan rumah mengalu-alu kan kedatangan anda ke blog cabuk tak cool ni :).Kalau tak berkenan sila tinggalkan blog ini dengan kadar segera.Sekian.



Wednesday, May 18, 2011

Aku Terima Nikahnya



Assalamualaikum..

"Aku terima nikahnya dengan mas kahwin yang tersebut itu". haa itu kalimah keramat yang suamiku si ijat lafazkan 5bulan yang lepas. sedar tak sedar dah 5bulan kami disatukan.. Ulang alik penang-johor pun dah 5bulan. malas nak kira kos perjalanan..makan hati..heh..

Alhamdulillah walaupun tiap-tiap minggu ijat ulang alik dari penang ke johor ni, dia tak pernah demam teruk-teruk.tak pernah merungut. cuma letih badan tu biasa la kan.. Memang Allah bagi kekuatan pada dia. Siapa la yang sanggup nak ulang alik sejauh beratus kilometer setiap minggu semata mata nak jumpa isteri.. Aku sangat terharu dengan pengorbanan dia yang satu ni.

Setiap kali datang jumpa aku kat sini, dia akan naik bas Mayang Sari. Boleh dia cakap "2malam tidur dengan Mayang Sari, tidur dengan awak satu malam je". Kenyataan yang pahit untuk ditelan..ecehhh..boleh blah..hahaha.

Dulu kami janji nak selang-selang, ikut turn samada aku balik penang atau dia ke johor. tapi bila dah Allah bagi rezeki mengandung awal ni, agak bahaya untuk aku naik bas. Takut apa2 jadi pada kandungan. Sebualn je kot kami sempat selang2 ikut turn. So, terpaksalah ijat sorang je yang ulang alik. Semoga Allah membalas setiap kebaikanmu sayang. Menjaga isteri adalah satu ibadah dan jihad kan?

Oleh kerana hari ni 18hb, genap usia perkahwinan kami 5 bulan, aku reverse sket la eh..



Baju putih suci murni ni sah-sah la majlis nikah kan? Kami nikah kat surau dekat rumah aku je.. senang nak handle sebab aku buat majlis nikah dengan kenduri hari yang sama. Hajat zaman kanak2 dulu tercapai tu, nak nikah dekat surau nih..hehe.. kecik2 pun dah low profile, tak mengidam buat majlis grand2..heh, sedar diri kat mana tahap kemampuan aku..

Tok Kadi memang sempoi habis la, khutbah pendek je. pastu siap letak skrip kat depan ijat, senang sungguh.cuma baca je apa yang dia tulis tu.. Tok Kadi tu pun tak salam dengan ijat pun masa nak akad tuh, sedar2 aku dengar ijat cakap " Aku terima nikahnya dengan mas kahwin yang tersebut itu" hah..simple kan? pastu tok kadi cakap "Alhamdulillah sah" dan terus baca doa.. Semoga Allah mudahkan jalan hidup kami seperti Dia mudahkan urusan ijab dan Qabul kami. Aminnn.



Lepas zohor, rombongan ijat datang. Petang Alhamdulillah tak hujan, jadi sempatla ambil outdoor sekeping dua kat pantai belakang rumah aku tu. Musim hujan, ombak sikit punya kuat. ambil gambar pun cepat2 takut hujan, tapi sampai ke malam tak hujan.. Syukur sangat walaupun bulan 12 musim tengkujuh, tapi masa majlis tu cuma mendung dan hujan sekejap sekejap je.



Baju kuning ni masa majlis sebelah ijat seminggu lepas majlis aku. Cuaca pun elok, panas terik. Penat tak payah cerita la kan. terutamanya bila majlis belah ijat tu, kemain penat lagi sampai takde mood la nak buat outdoor. Lagipun kawan2 ijat tak putus2 datang sampai ke petang. jadi kami decide nak layan kawan2 daripada tinggalkan majlis pergi outdoor.. tak sampai hati kawan2 datang dari jauh tapi kita takde kan?


Selamat la segalanya. sekarang menghitung hari tunggu baby dalam perut ni keluar pulak.
Doakan yang terbaik untuk kami yep.





P/S : Bila tengok muka ijat, boleh la pinjam tagline jambu sat..Muka legend tapi hati cute..ngeh ngeh ngeh





3 comments:

  1. kejap je kak kan..alhmdlh da 5bulan da..moge abg ijat n kak sue dpermudahkn dalam khidupan..amin :)

    ReplyDelete
  2. aah fid tak terasa 5bulan dah berlalu..huhu.aminnn.

    ReplyDelete
  3. salam kenal singgah sini dan follow.jemput ke blog saya.

    ReplyDelete