Selamat Datang :)

Saya selaku tuan rumah mengalu-alu kan kedatangan anda ke blog cabuk tak cool ni :).Kalau tak berkenan sila tinggalkan blog ini dengan kadar segera.Sekian.



Tuesday, August 2, 2011

Ramadhan Kali Ini



Assalamualaikum

Belum terlambat rasanya nak mengucapkan selamat berpuasa dan mengimarahkan bulan penuh keberkatan ni. Setahun sekali dia datang dengan menjanjikan bermacam-macam bonus dan ganjaran untuk mereka-mereka yang tahu mengambil peluang.

Jangan kita puasa setakat menahan lapar dan dahaga saja. sungguh tak berbaloi. Ramadhan bulan penuh keberkatan, diawalnya rahmat, ditengah-tengahnya maghfirah dan dihujungnya kebebasan dari api neraka.




Alhamdulillah, tahun ni aku berpuasa dengan membawa baby dalam perut nih. Dah 30 minggu usianya, kalau ikut perhitungan sains, lagi 10 minggu aku bakal disorong ke dalam labor room. ouchhh. tapi itu kata sains, janji Allah tiada siapa yang tahu bila kan? Semoga dipermudahkan urusan kelahiran ini. Amin.

Aku dah pujuk awal-awal baby ni supaya bekerjasama dengan aku, boleh sama-sama berpuasa sepanjang ramadhan ni. Azam tu memang nak puasa penuh sebulan. Selagi mampu, aku cuba puasa. Tapi pagi-pagi tadi dah muntah seround. apa cite?? huhu.. Selagi boleh bertahan, aku tahan. insyaAllah.

Bila kandungan dah besar ni, rasa seronok sangat terutamanya bila baby ni dah pandai respon pada persekitaran dia. Kalau bagi salam, bercakap-cakap dengan dia, mesti die menggeliat sikit, kadang terlebih sampai berpusing.. seronoknya tu Allah sajala yang tahu. Moment paling best adalah bila kita baca Quran, walaupun pada awalnya dia tengah tido, bila kita mengaji,ajak dia dengar sama-sama, mesti ada respon dari baby walaupun dengan satu denyutan. Sungguh indah waktu itu :)

Aku pun dah start buat kiraan gerakan baby sejak minggu lepas, walaupun nurse tak suruh lagi, tapi aku belajar2 buat sendiri je. download carta gerakan baby tu, pastu catat tiap2 hari. Senang nak tengok progress dia. Kalau tunggu nurse dekat Klinik tu suruh, ntah bila la kan? bila puasa ni lagi la kena tengok betul-betul masa gerakan dia. Takut baby lemah, tapi orang kata walaupun kita puasa, kita lapar, baby ok je. kalau dia lapar dia makan la apa yang dibekalkan dalam perut tu.



p/s : ngilu woh bila terpandang gunting dan jarum..huuu

No comments:

Post a Comment