Selamat Datang :)

Saya selaku tuan rumah mengalu-alu kan kedatangan anda ke blog cabuk tak cool ni :).Kalau tak berkenan sila tinggalkan blog ini dengan kadar segera.Sekian.



Friday, July 2, 2010

Kembara Mahkota Johor 2010

Salam Jumaat semua :)

Hari ni dekat kolej lengang, sepi je..sebab ramai yang bercuti.
Student tengah cuti semester, jadi ramai la yang ambil peluang untuk bercuti dengan keluarga.

Aku je tak cuti, simpan cuti untuk kawin..hahaha.

Ada yang pergi Bandung,bestnyeer kalau dapat ikut..Apakan daya, simpan duit untuk majlis kawin..heh.

Ada yang pergi Pulau Lang Tengah..Apakan daya ku, simpan cuti.simpan jangan tak simpan :)..

Eh,aku nak cerita pasal kembara mahkota johor la, melalut pulak.


Nak dijadikan cerita, Kolej kami terlibat dengan aktiviti kembara ni, jadi kami adakan program khidmat masyarakat kat Kampung Chamek,Kluang. Jauh giler la kampung tu,ceruk masuk ke dalam ladang kelapa sawit sana.






Masalahnya sekarang, kitorang pergi sana untuk bagi khidmat masyarakat. Tapi?? Masyarakat macam tak perlukan khidmat kami. Tak ramai yang datang terutama kaunter aku.huhu
Mungkin penduduk kampung tu tak ramai, anak-anak muda biasalah ramai yang berhijrah ke bandar. Ape barang duk kampung kan? Maka tinggal la orang tua dengan kanak-kanak saja.

Student dan Staf UTM pun ada buat kursus komputer untuk budak-budak kampung, kami pulak buat aktiviti gotong royong, servis motorsikal dan kursus membuat roti.



Pandai betul student aku buat-buat rajin kan?



senyap semua,nanti doh terkejutt :D



menulis resepi ke isi borang poligami suami? :D



moto banyak,tuan punya moto mane??



kan aku dah cakap? sapu tempat yang bersih apehal?? buat-buat rajin :D


Aku macam biasala, buka kaunter untuk pengambilan pelajar,macam promosi kolej camtu la.



Buat penat angkut bunting je,yang datang cuma kanak-kanak baru nak belajar membaca (T_T)





Sultan akan lalu ikut jalan keretapi Kg. Chamek ni. Singgah kejap je. tapi aku tak dapat tengok Tuanku dari dekat, aku punya turn bertugas hari sabtu, Tuanku datang kampung tu hari ahad.


Papan tanda senget disebabkan oleh si lebih lemak ini bersandar :D


Bila perut dah lapar,semua orang telah mengeluarkan perangai terejal masing-masing. Mereka ni hyper kalau bab-bab melantak nih.. Tengok la kalau tak percaya.





mamat baju putih buat tutorial cara makan yang betul, aku?? dah selamat masuk mulut.lapar beb :D





malu sendiri aku tengok :D





sudah la tu :)



walaupun tak ramai mengunjungi kaunter promosi, tapi kami cuba memeriahkannya.



hadoiii,patah la basikal anak orang tu. Meriah bukan?









No comments:

Post a Comment