Selamat Datang :)

Saya selaku tuan rumah mengalu-alu kan kedatangan anda ke blog cabuk tak cool ni :).Kalau tak berkenan sila tinggalkan blog ini dengan kadar segera.Sekian.



Monday, July 19, 2010

Semester Baru..Peraturan Lama

Salam semua :)


Semester Julai dah start.Rasa macam baru lagi student final. Ni dah dapat student baru lagi.
Kali ni tak ramai macam semester lepas, relax la sikit. 31 orang student je ambil matematik kalau nak dibandingkan yang lepas 98 orang. Jenuh woh nak jerit dalam kelas kalau student ramai.

Pernah satu hari tu aku masuk kelas,mengajar pakai portable speaker..dieorang cakap macam nak nyanyi dah. Biar la,janji aku tak perlu jerit sampai longgar anak tekak ni.

Aku mengharapkan pelajar semester 4 kali ni lebih terdidik dari yang lepas..Senang sikit nak ajar dengan aman dan tenang :) mudah mudahan.

Kali ni macam biasa,rules dia macam yang lepas-lepas jugak. Masuk kelas aku wajib ada kalkulator, haruslah ada dah belajar matematik kan?

Tak boleh lewat masuk kelas, sebab aku sangat la punctual,kadang-kadang terawal.huhu. dah terbiasa. Jadi kalau student lewat masuk 10 minit,aku denda.

Denda..sekarang mana boleh pakai rotan,maunye mak ayah diorang datang cari aku,tak pun pak polisi datang nak berkenalan lagi susah.heh.

Jadinye denda sama macam yang lepas-lepas, aku suruh je dieorang yang lewat ni baca apa-apa bacaan dalam solat. doa qunut selalu aku test. tergagap gagap kau..hujung-hujung je dengar. surah lazim pun tunggang terbalik. hurm. itulah anak-anak muda sekarang. sedih bila difikir-fikirkan.

Kalau lewat 30 minit,aku potong 1jam.haaa,padan la kan? kalau kelas 3 jam, aku akan kira kehadiran 2 jam je. Kalau dah kumpul-kumpul, hujung bulan dapat surat amaran mula la nak menggelabah.

Kadang tu bila kita hantar surat amaran ke rumah pelajar, mak ayah dieorang datang kolej,tanya kenapa anak dieorang dapat surat amaran sedangkan hari-hari pergi kelas. Mak ayah,mana tahu anak dia ke mana kan? memang la dia bagitahu kat mak ayah nak ke kolej. tapi betulke ke kolej? itulah cabaran kami pendidik kat sini (T_T)

Dalam pada tu,sempat lagi dapat ni...

:
:
:
:


apakah?


Memang buta kayu betul la budak-budak ni. Tak nampak ke hari-hari aku menjerit marah-marah dieorang,kuat membebel dalam kelas, cepat naik suara bagai. Baik hati mendenye??

Tapi,aku rasa sebab semester lepas aku ajar hampir semua kelas semester 4. Tu yang dieorang dapat jugak tempias undian dieorang tuh. Betul dah tu :). Thank u ye kamu semua untuk itu :)

Doakan saya dapat tawan dan lembutkan hati junior-junior kamu pulak. Amin.


Ok dah la tu, nak pergi study sikit untuk kelas esok.

Salam semua.






No comments:

Post a Comment